Ärilise lennutranspordi piloodi (Commercial Air Transport Pilot) õppekava ei ole tavaline õppekava, sest seda saab läbida kahel viisil – ühe või kolme aastaga. 1-aastase õppekava sihtgrupiks on kutselise piloodilitsentsiga piloodid, kel puudub kõrgharidus. Meie kogemus on paraku näidanud, et just kõrghariduse puudumine võib muidu väga staažikale piloodile karjääriredelil edasi liikumisel takistuseks saada. Kui lennuakadeemias õppides omandavad piloodid ka kõrghariduse, siis mujal maailmas see nii tavapärane pole. Nüüd on mis tahes riigi pilootidel võimalik varasem piloodikogemus õppesse üle kanda ning omandada kõrgharidus vaid ühe aasta lisaks õppides. Üks aasta õpinguid võib avada väga palju lennukaid võimalusi. Lisaväärtuseks on võimalus õppida paindlikult töö kõrvalt, kuna õpe on veebipõhine ehk et lennuakadeemias kohapeal loengutes käima ei pea.
Teise sihtgrupi moodustavad need, kes alles unistavad piloodilitsentsist ja kõrgharidusest. Selleks kulub aga kolm aastat, sest kui kutselistel pilootidel on piloodi erialaõpe varem läbitud ja see lühendab õppeaega kahe aasta võrra, seisab nullist alustajatel see kõik alles ees. Õpe toimub lennuakadeemias kohapeal.
Kommertslennunduse juhtimise (Commercial Aviation Management) õppekava on võrreldes kommertspilootide õppekavaga pigem klassikaline. Õppeaeg on kolm aastat ja haridus omandatakse lennuakadeemias kohapeal. Õppekava peaks huvi pakkuma neile, kes näevad oma tulevikku spetsialisti või juhina näiteks lennuettevõtetes, lennujaamades, maapealset teenindust või lennujuhtimise teenust pakkuvates ettevõtetes, hooldusorganisatsioonides aga ka turismiettevõtetes või lennundusega seotud avaliku sektori asutustes. Õppekavas on suur osa praktilisel õppel ja ka õppetööd viivad suuresti läbi lennunduses töötavad praktikud, mis annab õppijatele juba varakult võimaluse kontakte luua.
Kahe rahvusvahelise õppekava märkimisväärse ühisosa moodustab neisse integreeritud Rahvusvahelise Lennutranspordi Ühenduse (IATA) kursused, mille pakkumise õigus on Eestis ainsana vaid lennuakadeemial kui IATA volitatud koolitusorganisatsioonil.
Miks rahvusvahelisi õppekavasid üldse vaja on? Kõige lihtsam oleks vastata, et lennundus on rahvusvaheline ja järelikult peaks olema rahvusvaheline ka lennuakadeemias pakutav haridus. Tegelikult on põhjusi muidugi rohkem. Lennufirmade tegevus hoogustub (eriti Baltikumis) ja kvalifitseeritud tööjõust on juba puudus, nagu tõi välja ka Eesti Lennundusklastri juht Kristo Reinsalu. Lisaks on lennuakadeemial endal ambitsioon olla rahvusvaheliselt hinnatud lennunduse koolitus- ja arenduspartner. Selleks tuleb pakkuda kvaliteetset õpet, olla rahvusvaheline partner nii õppe-, teadus- ja arendustöös aga ka arvestada sellega, et kooli haridus-, teadus- ja arendusteenused on mitmekesised ning tulevikutehnoloogiaid arvestavad. Kaks rahvusvahelist õppekava oma praegusel kujul aitavad sellele igas mõttes kaasa.
Vastuvõtt ingliskeelsetele õppekavadele algas 3. jaanuaril 2022 ja kestab 1. maini 2022. Kandideerimise nõuded ja kogu vajaliku info õppe kohta leiab Eesti Lennuakadeemia kodulehelt.
Lennuakadeemia infokirjaga liitudes jagame sinuga teavet lahtiste uste päeva, ettevalmistuskursuse, tudengivarjuks tulemise, vastuvõtu ja muu õppimisega seonduva kohta.
Liitumiseks täida allolev ankeet.
Käesoleva vormi täitmisega annan nõusoleku oma isikuandmete säilitamiseks ja kasutamiseks Eesti Lennuakadeemia õppimisvõimaluste kohta info saamise eesmärgil. Sul on õigus igal ajal oma nõusolek tagasi võtta.