Eesti Lennuakadeemia tudengite võistkond Blue Sparrow osales teist korda Suurbritannias toimuval rahvusvahelisel mehitamata õhusõidukite võistlusel
IMechE UAS Challenge. Kasvava konkurentsi seas suudeti ennast tõestada ning korjata võistlustelt kaks eriauhinda.
11. korda toimuv UAS Challenge toimus 30. juunist - 3. juulini Suurbritannias, Buckminsteris, mille lõppvõistlusele jõudis rekordilised 32 tiimi üle maailma, sealhulgas Hiinast, Türgist, Portugalist, Hollandist ja mujalt.
Blue Sparrow pälvis auhinnad kahes erikategoorias:
🏆eriauhind innovatsiooni kategoorias (Innovation Award)
🏆eriauhind drooni käitamishõlpsuse kategoorias (Operational Supportability Award)
Kahekümne kolmest Eesti Lennuakadeemia tudengist koosneva
Blue Sparrow
võistkonna tänavuse drooni kontseptsioon sündis üle aasta tagasi kevadsemestri aine "RPA (remotely piloted aircraft) projekteerimine" raames. Disaini edasiarendamine ja peenhäälestamine toimus vastavalt võistluse reeglitele sügise jooksul ning esimesed testlennud toimusid juba eelmise aasta novembris-detsembris.
Võistlusel osalenute sõnul pööras lennuakadeemia droon palju pilke, sütitas uudishimu nii mõnegi huvilise seas ning kõlama jäid kommentaarid teiste ülikoolide esindajate ja võistluse kohtunike poolt, et meie drooni disain on väga julge, uuenduslik ja innovatiivne. Lisaks kiideti drooni tehnilisi lahendusi, kooste- ja tootmiskvaliteeti ning käitamisalast valmidust.
Blue Sparrow tänavune droon on hübriid konfiguratsioon biplaan-õhusõidukist ja nelja rootoriga multirootorist. Õhkutõusufaasis töötab droon justkui nagu multirootor, ning selleks, et läbida pikemaid distantse efektiivsemalt ja kiiremini keerab kogu õhusõiduk ennast nö pikali ning kasutab kahte tiiba, et tekitada tõstejõudu. Sellise konfiguratsiooniga õhusõiduk on samal ajal lihtsa konstruktsiooniga ja võrdlemisi kerge, kuid samas võimeline pikkadeks lendudeks ning ka vertikaalseks õhkutõusuks ja maandumiseks.
Võistlusel osaleva õhusõiduki maksimaalne stardimass võib olla 10 kg ja see on mõeldud spetsiifiliste lennumissioonide täitmiseks. Süsteem peab töötama automaatselt, sooritama ülesandeid nagu ala otsimine, teekonnapunktide järgi navigeerimine, abipaki täpne heitmine ja baasi naasmine määratud marsruuti pidi.
Blue Sparrow projekt on rahastatud EASi ja KredExi ühendasutuse üliõpilaste insneri valdkonna arendusprojektide toetuse meetmest ja tudengite õhusõiduki väljaarendamist on toetanud ka Threod Systems ja Origin.