Töö
on osutunud pingeliseks, aga väga motiveerivaks. Samas mulle keskmisest
kõrgem koormus just sobibki, kuna tunnen end protsessides aktiivselt
osalemas palju paremini kui alakoormatuna. Sisseelamisperioodil on palju
tööd olnud seotud muudatustega akadeemia töökorralduses. Samuti on
tulnud tegeleda viiruse levikust põhjustatud vältimatu eriolukorraga,
mis on nõudnud kiireid ümberkorraldusi kogu kooli töös. Just erineva
iseloomuga ülesannete paljusus ja teemade mitmekesisus on see, mis teeb
rektoriameti väga huvitavaks. Minu sisemine missioon kooli/haridust
edendada ja noorte heaks toimetada on kõrge: tunnen, et olen õiges kohas
ning teen õiget asja. Tunnen, et õpin ja arenen selle käigus ning see
on hea tunne. Enda näitel saan seega kinnitada, et mitte ainult
üliõpilased ei õpi siin, vaid seda teeb ka koolipere. Üks oluline
positiivne kogemus on ka see, et mul on väga toredad ja professionaalsed
kolleegid, kellega saab suuri asju ette võtta ja ära teha. Näen
akadeemial palju arenguvõimalusi, millest püüan oma ametiaja jooksul
maksimumi välja pigistada ja see on võimalik ainult heas tiimikoostöös.
Millise kordasaamisega oled enim rahul?
Märtsikuine
struktuurimuudatus ja koosseisu korrastamine on suur samm selguse
suunas. Vastutavatele ametikohtadele asjatundlike ja tublide inimeste
leidmine hiljutistel konkurssidel lõppes samuti edukalt. Need mõlemad
tänaseks läbiviidud uuendused loovad vajaliku baasi edasiseks, sest ilma
sisemise korrastatuseta ei saa organisatsioon tõhusalt areneda. Kasutan
siinkohal võimalust tänada kogu kooliperet muutustega harjumisel,
samuti ka viirusest tingitud eriolukorraga suurepärase toimetuleku eest
õppe ümberkorraldamisel! Oleme saanud distantsõppele üleminekuga hästi
hakkama, tagasiside üliõpilastelt on olnud valdavalt kas hea või väga
hea. See kinnitab, et koolipere suudab ühiselt ja ühiste eesmärkide
nimel toimetades suuri muutusi läbi viia. Tulevikku silmas pidades olen
selle kogemusega väga rahul, sest kooli arendamisel on meeskonnatunne ja
üksmeelsus üks olulisim edu eeldusi.
Mis on seni olnud kõige keerulisem?
Teemade
ja ülesannete õige ja kiire prioritiseerimine. Erinevaid samaaegseid
protsesse ja otsustuskohti on palju ja kõike tuleks teha justkui
samaaegselt, kuna tulemusi tahaks saavutada võimalikult kiirelt.
Keerukust on lisanud juba eelnimetatud paratamatu ootamatu üleriigiline
eriolukord, millega toimetulek on akadeemias ennast seadnud automaatselt
prioriteediks number üks. Keerukaks on teinud algperioodil töö ka
asjaolu, et mitmed juhtivad ametikohad akadeemias ei olnud minu ametisse
asumisel komplekteeritud, mistõttu paljusid küsimusi polnud võimalik
sobivale otsustustasandile delegeerida. Õnneks on see küsimus nüüd
lahendatud.
Mille nimel tuleb veel pingutada?
Enim
tuleb lähiajal pingutada kooli tulevikuvisioonide seadmise ehk
arenguhüppe nimel – et need oleksid uues arengukavas sihitud õigesti ja
piisavalt ambitsioonikalt võimaldamaks koolil veelgi paremini ühiskonda
ja eriti lennundussektorit teenida. Suur väljakutse näiteks on kujuneda
lennunduse mõttes tõsiseltvõetavaks kompetentsikeskuseks, muutuda oma
tegevuses märgatavalt rahvusvahelisemaks, paindlikumaks ja
innovatiivsemaks, finantseerimises mitmekülgsemaks, laiendada teenuste
portfelli uute haridus- ning muude teenustega, vähendada väljalangevust
ja oluliselt tõsta nominaalajaga lõpetajate osakaalu, märgatavalt
parandada partnerettevõtete kliendikogemust akadeemiaga suhtlemisel,
tuua akadeemiasse rohkem koostööprojekte ja teha teiste kõrgkoolidega
tihedamat koostööd. Töötajate suunal püüan luua head töökeskkonda, nende
jaoks olemas olla, kaasata ja igati toetada meeskonnatööd,
enesetäiendamist, sünergiat, pühendumust, avatust, usalduslikkust ja
vaba infoliikumist. Õppurite suunal pingutame veelgi suurema
õppijakesksuse saavutamiseks ja püüame veelgi rohkem siduda õpet,
uurimistööd ning praktikat, tõsta õpimotivatsiooni. Käesoleva aasta
perspektiivis tuleb pingutada, et saada maksimaalselt hea tulemus
käimasolevast institutsionaalsest akrediteerimisest ning kutseõppe
kordushindamisest.
Kui mõtled lennuakadeemia peale viie aasta pärast, siis millisena Sa näed seda?
Akadeemia
on suurepärase õppekvaliteediga mainekas ja rahvusvahelise koosseisuga
(nii akadeemiline personal kui õppurid) rakenduskõrgkool, kus nii
õppuritel kui kooliperel on hea olla ja töötada, kus on välja arendatud
sektori ettevõtetele sobiv mitmekülgne valik haridus- jt teenuseid, kus koos eestikeelse õppega toimivad ka inglisekeelne kõrgharidus-, kutse- kui täiendõpe.
Koostöös partneritega (ettevõtted, asutused, koolid jt) osaletakse
aktiivselt innovaatiliste tehnoloogiate uurimis- ja arendusprojektides,
aidates lahendada valdkondlikke reaalseid probleeme. Akadeemial on 1-2
suuremat kooliülest ja laiemalt tuntud (tudengi)projekti.
Mis oli viimane raamat, mis mõjutas Sind kõige rohkem? Miks?
Stephen Hawking „Lühikesed vastused suurtele küsimustele“. Vahel on hea hetkest ja igapäevaelulistest probleemidest välja tulla ning mõtestada kõike toimuvat oluliselt avaramas kontekstis. Teistes suurusjärkudes mõtlemine, eriti geniaalse autori juhendamisel, paneb paljud hetkelised asjad hoopis uude perspektiivi. Sellist suuremas pildis arutlemist on tarvis märkamaks ja aegajalt taas meelde tuletamaks, mis on oluline ja millises suhtes nähtused üksteisega aegruumis tegelikult on.
Lennuakadeemia infokirjaga liitudes jagame sinuga teavet lahtiste uste päeva, ettevalmistuskursuse, tudengivarjuks tulemise, vastuvõtu ja muu õppimisega seonduva kohta.
Liitumiseks täida allolev ankeet.
Käesoleva vormi täitmisega annan nõusoleku oma isikuandmete säilitamiseks ja kasutamiseks Eesti Lennuakadeemia õppimisvõimaluste kohta info saamise eesmärgil. Sul on õigus igal ajal oma nõusolek tagasi võtta.