Loe lähemalt lennundustehnika eriala side- ja navigatsioonisüsteemide(CNS) spetsialiseerumise kohta.
Lennundus on suure vastutusega tegevusvaldkond. Kas ma suudan oma töö nii ära teha, et vastan kõikidele esitatud ohutuse ja eriala nõuetele?Loe lähemalt lennunduskorralduse (AM) eriala kohta.
Kes minust peale lõpetamist saada
võib?
Lennundusspetsialist! Õpingute käigus omandavad meie tudengid laiapõhjalisi teadmisi erinevatest juhtimisvaldkondadest ning praktikaid läbides saavad aimu sellest, mida üks või teine valdkond ning töökoht endast kujutab. Tihtipeale just läbi praktikate leiavad tudengid endale selle meelisvaldkonna, kus spetsialiseeruda - olgu selleks siis lennuettevõttes operatsioonilise töö, tehnilise töö, personali-, finants-, turundus-, treeningu valdkond või sootuks midagi muud. Lennunduskorralduse eriala tudengitel on peale lõpetamist võimekus ja teadmised ka selleks, et lennundusmaailma vürtsi lisada ning oma lennundusettevõte püsti panna.
Kas, kui palju ja kus peab praktikaid läbima?
Praktikad on väga oluline osa meie õppekavast. Lennunduskorralduse eriala tudeng peab läbima 27 EAPi mahus ehk umbes 700 tundi praktikat lennundusettevõttes või - asutuses. Mõned ettevõtted ja asutused, kus tudengid saavad oma lennunduskarjääriga algust teha, on näiteks (suvalises järjekorras mittetäielik nimekiri): Xfly, Nordica, Finnair Business Services, Magnetic MRO, Transpordiamet, Pakker Avio, Tallinna lennujaam ja teised Eesti lennujaamad, Tallinn Airport GH, Fort Aero, Diamond Sky, Nyxair, Threod Systems, Panaviatic, Airest, EANS ja teised Eestis tegutsevad lennundusega seotud ettevõtted ja asutused.
Mis saab, kui mul pole varasemaid lennundusalaseid teadmisi?
Kui varasemad lennundusalased teadmised puuduvad, siis Eesti Lennuakadeemia on just see koht, kuhu neid omandama tulla! Oluline on lennundushuvi ja teadmistejanu, vajaliku õppimisvõimaluse toome meie Sinuni.
Kas tasuta lennata ka saab?
Lennuakadeemia ise seda võimalust ei paku, sest lendamiskogemus pole oluline lennunduskorralduse eriala õppe läbimiseks. Küll aga võib juhtuda, et meie tudengid saavad võimaluse näiteks praktikaülesandeid täites lennule või töölähetusele kaasa minna.
Kui paljud lõpetajad siirduvad edasi välismaale tööle?
Välismaale tööle minek on alati üks võimalus. Omaltpoolt toetame ja julgustame õpingute ajal saada rahvusvahelise õpirände kogemus näiteks Erasmus+ projektides kaasa löömisega. Lennunduseksperdid on ülemaailmselt hinnatud!
Miks ma peaksin selle eriala valima?
Seda eriala iseloomustab kõige paremini võimalusterohkus, vaheldusrikkus ning valikuvabadus. Lisaks laiapõhjalistele teadmistele saab kindlustunde, et tööpõld on lai ning tööd leiab alati. See eriala sobib nii ekstravertsetele kui introvertsetele inimestele, sest tööiseloomu saab igaüks ise valida vastavalt sellele, mis talle kõige omasem tundub.
Kas sellel erialal saab ka stipendiumi?
Jah. Heade õpitulemuste puhul on võimalik taotleda tulemusstipendiumi (hetkel 100€ kuus). Lisaks toimub kevaditi ja sügiseti stipendiumikonkurss, mille rahalise auhinna panevad välja Eesti lennundusettevõtted. Auhinnarahad on tavaliselt vahemikus 400-700€.
Kui palju reaalaineid ja tehnilisi teadmisi sellel erialal on?
Piisavalt omamaks võimekust peale ELA lõpetamist ka tehnilisemates suundades edukalt hakkama saada. Õppejõud on kõik oma ala vaieldamatud spetsialistid ning suudavad keerulised tehnilised teadmised väga lihtsalt ja arusaadavalt selgeks teha. Näiteks saab õppida kõrgemat matemaatikat, raadiotehnikat, aerodünaamikat jms.
Kas Lennuakadeemias saab omandada ka magistrikraadi?
Hetkel mitte. Küll on Eesti Lennuakadeemia lõpetanutel võimalus minna magistrikraadi omandama teistesse Eesti kõrgkoolidesse. Lisaks on mitmeid välismaised kõrgkoole, mis pakuvad ka Aviation Management magistrikraadi.
Kas õpingute kõrvalt on võimalik ka tööl käia?
Enamus tudengeid käib õpingute kõrvalt ka tööl ning tihtipeale leitakse juba kooli kõrvalt, sh praktikate käigus, ka võimalus teha erialast tööd.
Milliseid keeli saab õppida?
Lennuakadeemias õpetatakse inglise keelt, ent kõiki teisi keeli on võimalik omandada näiteks Tartu Ülikoolis külalisõpilase staatuse alusel tasuta.
Loe lähemalt õhusõiduki juhtimise (PIL) eriala kohta.
Kui mitu tundi peab enne
päris lennukiga lendamist simulaatoris harjutama?
Lennupraktikat alustatakse siiski koos instruktoriga päris lennukil. Simulaatorõpet kasutatakse harjutamaks olukordi, mida päris lennukis teha on keeruline või võimatu - nagu näiteks protseduurid tulekahju või instrumentide rikke korral.
Missuguse litsentsi akadeemia lõpetajad saavad?
Kõik õhusõiduki juhtimise eriala lõpetajad saavad ametpiloodi (CPL) tunnistuse koos liinipiloodi (ATPL) teooriapädevusega. See võimaldab piloodil töötada ühe piloodiga õhusõidukil kaptenina ning mitme piloodiga õhusõidukil esimese ohvitserina. Kogemuse kasvades on hiljem võimalik ka mitme piloodiga õhusõidukil kaptenina töötada.
Missugust tööd ma sellise litsentsiga teha tohin?
Võimalused on lõputud! Vilistlasena võid Sa kas minna sõpradega vaatamisväärsusi imetlema, vedada kaupa, osaleda lennutöödel (näiteks fotolendudel), aga ka asuda tööle mõnes transpordiettevõttes, vedades kaupa, inimesi või mõlemat. Samuti luua oma lennutranspordi ettevõtte.
Milliste õhusõidukitega võin peale kooli lõpetamist lennata?
Peale kooli Transpordiameti poolt väljastataval litsentsil on kolbmootoritega õhusõidukite klassipädevused, ehk lennata võib sarnaste õhusõidukitega, millega viidi läbi õppelende. Suurte liinilennukitega lendamiseks tuleb edasi asuda õppima konkreetse õhusõiduki tüübikoolitusel, mida tavaliselt pakub tööandja, kelle õhusõidukiga lendama hakatakse.
Kui kiiresti lennupraktikaga alustatakse?
Lennupraktika algab peale teist õppeaastat suvekuudel. Lennupraktika eelduseks on edukalt läbitud teooriaõpingud teise õppeaasta kevadsemestril, mil õpitakse kõige kriitilisemaid elemente lennuteooriast, navigeerimisest, meteoroloogiast, raadiosidest ning õhusõidukite ehitusest.
Kus lennupraktika toimub?
Lennupraktika kodubaas on Tartu lennuväljal, vahetult Eesti Lennuakadeemia kõrval. Kuigi õppelennud toimuvad üle kogu Eesti, on enamikel juhtudel algus ja lõpp siiski Tartus.
Lennuakadeemia infokirjaga liitudes jagame sinuga teavet lahtiste uste päeva, ettevalmistuskursuse, tudengivarjuks tulemise, vastuvõtu ja muu õppimisega seonduva kohta.
Liitumiseks täida allolev ankeet.
Käesoleva vormi täitmisega annan nõusoleku oma isikuandmete säilitamiseks ja kasutamiseks Eesti Lennuakadeemia õppimisvõimaluste kohta info saamise eesmärgil. Sul on õigus igal ajal oma nõusolek tagasi võtta.